10 Nisan 2012 Salı

Lahanalı Kolay Börek


Rahman Rahim Allah’ın adıyla
O, bütün çiftleri yaratan, üzerlerine kurulasınız, sonra da, kurulduğunuzda, Rabbinizin nimetini hatırlayasınız ve “Bunu; hizmetimize veren Allah’ın şanı yücedir. Bunlara bizim gücümüz yetmezdi. Şüphesiz biz Rabbimize döneceğiz” diyesiniz diye sizin için bindiğiniz gemileri ve hayvanları yaratandır. Zuhruf suresi 12-14
********************************
Vaktiniz hayr olsun kardeşlerim. İki gün geçse özlüyorum sizi. Bir de sohbet ayrı tarifler ayrı olsun dediler. Yok canım, ben yapamam öyle. Kuru kuru tarif ver çık. Hakikâten benim tarzım değil. Sohbetlerimiz rahatlatıyor beni. Sizlerle mutlu oluyorum. Rabbim cümlenizden razı olsun. Eksikliğinizi vermesin.
Meşhur kanuni dizisinin senaristi Meral Okay’ın öldüğünü haberlerde okudum. Kadının, vasiyetinde cesedinin yakılmasını istemesi, buna rağmen yakınlarının cenaze namazı kıldıracak olması şaşırttı beni. Bir yanda cesedinin külleri savrulunca fazla acı çekmeyeceğini, bir nevi yaşamaya devam edeceğini düşünen bir insan, diğer tarafta ise bir bilinmezlik endişesi ile cenaze namazı kıldırarak içini rahatlatmaya çalışan yakınları…
Bir önceki günde ünlü bir piyanistin, İslam’a, Allah’a ettiği hakaretler vardı gündemde. İslam’a olan bütün kinini kusmuş olan bu şahıs, ülkemizin sosyetik ve elit(!) kesimi tarafından çok kabul görmüş güya sanatçı biri!  İslam devleti olsa, şeriat kanunları uygulansa, bu necasetin katli vacip olurdu. Bir kaç on yıl daha yaşasın bakalım. Ne kadar azarsa azsın, sonu yine kabir değil mi?
Bu olaylar sebebiyle beni düşündüren; topluma yön veren, göz önünde olan pek çok ismin inançsız olması. Hele devlet tiyatrolarındaki bir çok oyuncu tam bir din düşmanıdır.
Madem dizi ve filmler  toplum üzerinde bu kadar etkili, Müslümanların da artık bu işe el atması gerektiğine inanıyorum. İslam’a göre meşru daireler içerisinde gençler eğitilip bu alanlara yönlendirilmeli, zamanımızın bu etkili araçları hayırlı bir şekilde kullanılmalıdır. Özellikle çizgi film, dizi, sinema gibi alanlarda alternatiflere ihtiyaç var. Yoksa toplum kendisine sunulan bu zehirleri  sorgulamadan yemeye devam edecek… Sonrası malum işte. Alabildiğine çirkeflik, hayasızlık ve Müslümanın artarak büyüyen garipliği…
Lahanayı çok seviyorum. Sarması, salatası, kapuskası, turşusu… Hepsini çok severim. Dolabımda kalan bir parça lahanayla uzun zamandır kafamda tasarladığım böreği yaptım nihayet.  Hem görünüşü, hem de lezzeti çok farklı bir börek. Bu böreği sevdiğiniz börek içlerinden kullanarak  hazırlayabilirsiniz. Patatesli, peynirli, ıspanaklı veya farklı otlarla da olabilir.
Adı konusunda yine tereddütlerim oldu. Gül börek mi desem, lahanalı rulo börek mi desem bilemedim. Yapımı oldukça basit olduğu için kolay börek demeyi uygun gördüm..:)
Hazır Yufkadan Lahanalı Kolay Börek
Malzemeler
  • 4 yufka
  • 200 gr. lahana
  • 200 gr. kıyma
  • 1 küçük havuç
  • 2 adet orta boy soğan
  • yarım demet maydanoz
  • 1 çay kaşığı kimyon
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 tatlı kaşığı kırmızı pulbiber
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Yarım çay bardağı zeytinyağı
Sos malzemesi
  • 2 adet yumurta
  • 1.5 su bardağı süt
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı rendelenmiş  kaşar peyniri
  • 1 paket kabartma tozu

Nasıl yapılır?
  • Soğanı bir tencereye doğrayıp, zeytinyağıyla soteleyin.
  • Kıymayı ekleyip rengi dönene kadar kavurun.
  • Lahanayı ince ince doğrayıp ilave edin. Tuzunu atıp 10 dakika kadar pişirin.
  • Maydanozu ve baharatları ekleyip altını kapatın.
  • Yufkanın birini tepsinin dibine kenarlarını yükselterek döşeyin.
  • ikinci yufkayı serip üzerine iç malzemesinden serpiştirin.
  • Kenarlarını hafifçe içe katlayarak rulo şeklinde sarın.
  • 2 parmak genişliğinde kesip, dilimleri tepsinin içine yerleştirin.
  • Diğer 2 yufkaya da aynı  işlemi uygulayın.
  • Sos malzemelerini karıştırıp böreklerin üzerine gezdirin.
  • 180 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişirin.
  • Böreği hızlı pişirmeyin ki; içi hamur kalmasın.
Börek kesinlikle soğuyunca daha güzel oluyor.  Bunu kalan bir dilimin tadına baktığımda farkettim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder