19 Mart 2012 Pazartesi

Meyveli Baton Pasta

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhmx9U70NfV3SUA8N9LbJlg72KM0a-SDtoR4tnvODpPzZMmSZhsIkpJS61pO-IsjvNa9loPrqTCuayl5yRPEgG2jknhuaYaJvo3ldbzNaDJ_BWBSBmHqFxiJTZKuXjdR-pSAGPsicRvYKo/s1600/pastalar%C4%B1m+281-1.JPGBen birkaç yıl evvel pasta yapmaya baton pastalar yapmakla başladım.. Aklınıza gelecek her çeşidi denemiştim.. O zamanlar bloğum yoktu.. Tabi şimdi fotoğraflarıda yok.. Şimdi düşünüyorum da en kolay tarafından başlamışım bu işe:) Pandispanyam kabarmadı diye bir derdiniz yok, sonra pandispanyayı üç eşit kata nasıl ayıracağım diye de, rulo pastalardaki gibi kırılma sorunu da yok.. Hem dilimlemesi de kolay.. Mutfağa girip bir saat sonra böyle bir pasta ile çıkabilirsiniz...
Bu pastayı geçen hafta yaptım.. Cuma günü benim doğum günümdü.. Ailecek evde küçük bir kutlama yaptık.. Ayrıca burdan o gün beni arayan, mail atan ve mesaj gönderen ve güzel dilekleri için tüm sevdiklerime çok teşekkür etmek istiyorum.. Çok güzel bir gün yaşattılar bana..
pandispanya için:
  • 4 adet yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı un
  • 2 yemek kaşığı nişasta
  • 1/2 çay bardağı kaynar su
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
yapılışı: Yumurtaların sarısı ile beyazı ayrı kaplara ayırın. Beyazları kar haline gelene kadar çırpılır. Çırptığınız kabı ters çevirdiğinizde düşmüyorsa olmuş demektir:) Diğer kapta sarıları ile şekeri ve kaynar suyu çırpıyoruz. Daha sonra unu, nişastayı, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyerek çırpın. En son diğer kapta çırptığınız yumurta beyazlarını ekliyoruz. Dikkatlice karıştırıyoruz. Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine döküyoruz. 180 derece önceden ısıtılmış 15-20 dakika pişirin. Fırından çıkartıp soğumaya bırakın.
kreması için:
  • 1 paket hazır vanilyalı puding
  • 3,5 su bardağı süt
  • 1 paket kremşanti
yapılışı: Pudingi arkasındaki tarife göre hazırlayın. Soğuduktan sonra toz halindeki kremşantiyi ekleyip çırpın.
üst süslemesi için:
  • muz, kivi, şeftali
  • 1/2 paket tart jölesi
ayrıca:
  • 1 paket sade kremşanti
  • 1 su bardağı süt
  • renkli pasta süsü
pastanın hazırlanışı: soğuyan pandispanyayı boydan 3 eşit parçaya bölün. ilk parçayı servis tabağına alıp, süt ile ıslayın. kremanın yarısını sürüp, dilimlenmiş muz parçalarını dizin. İkinci parçayı üzerine koyup, sütle ıslatın. Kalan kremayı döküp sürün. Üçüncü parçayı üzerine koyun. 1 bardak süt ile hazırladığınız kremşanti ile üzerini kaplayın. Yanlarına renkli pasta süsü serpin. Üzerine dilimlenmiş meyveleri sırası ile dizin. Hazırladığınız tart jölesini dökün

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder