25 Şubat 2013 Pazartesi

PORTAKALLI KOKOSTAR

PORTAKALLI SÜRPRİZ KURABİYE

 
Malzemeler
  • 125 g. tereyağı
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 2 adet yumurta ( birinin beyazı ayrılacak)
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 yemek kaşığı kakao
  • 5 su bardağı kadar un
  • Yarım paket kabartma tozu
Dolgu malzemesi
  • 1 su bardağı hindistan cevizi
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • 1 yemek kaşığı portakal rendesi
  • 1 yumurta akı
Portakal dolgulu kurabiye
Nasıl yapılır?
  • Hamur malzemeleriyle yumuşak bir hamur yapın.Ben hamurun yarısına kakao katıp yoğurdum.Kakao katınca hamur katılaştığı için,bir tatlı kaşığıda yoğurt ilave ettim.
  • Dolgu malzemelerini karıştırın.
  • Hamurdan iri ceviz büyüklüğünde parçalar alıp elinizle hafifçe açın
  • İçine bu içten bir tatlı kaşığı kadar koyun
  • Kenarları ortaya doğru büzerek kapatın
  • 175 derecelik önceden ısıtılmış fırına sürün
  • pişmeye başladıktan sonra 160 derecede pişirmeye devam edin.

Portakal kabuğu nasıl saklanır?

portakal kabuğu şekerlemesiKışın yediğimiz portakalların kabuklarını atmayıp,yazında rahatlıkla kullanmamız mümkün. Hem de çok kolay ve pratik bir yöntemle:
Malzemeler
  • Portakal
  • Şeker
Nasıl yapılır?
  • Portakal kabuğunun beyaz yerini almadan rendeleyin.
  • Bir portakal rendesi için 2 yemek kaşığı şeker ekleyin. Daha fazla da katabilirsiniz.
  • Karıştırıp bir kavanoza yerleştirin.
  • Ben portakal reçeli yaptığım portakalların kabuklarını kullanmıştım.
  • Uzun süre dayanıyor. Sanki bekledikçe kokusu daha da bir güzelleşiyor ;)

  • Üzerine pudra şekeri serpin veya çikolata sosu ile süsleyin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder